Wervingscampagne

Op zoek naar werknemers

Technokas ontwerpt en realiseert complete kassenbouwprojecten, klimaatinstallaties en bedrijfsruimten voor ondernemers in heel Nederland. Voor de zoektocht naar nieuw personeel schreven wij advertentieteksten, verzorgde beeldmateriaal, voerde Facebook en LinkedIn-advertentiecampagne uit en monitoren wij de resultaten.

De klantvraag

Door de groei die Technokas doormaakt, is de leverancier bijna constant op zoek naar nieuwe werknemers. Om hen hierbij te helpen, creëerden wij een online vacaturecampagne. De visueel en tekstueel aantrekkelijke advertenties moesten we ook via een betaalde online campagne op social media onder de doelgroep promoten.
Het 'werkgeversmerk' is een belangrijke factor in de wervingscampagne.

Onze aanpak

Op basis van de al bestaande vacatureteksten, die wij eerder al voor Technokas schreven, creëerden wij krachtige en social media-waardige advertentieteksten voor 3 vacatures. Hierbij zochten wij passend beeldmateriaal. Deze beelden haalden wij uit onze database met foto’s van werkimpressies bij Technokas. Deze foto’s ondersteunen de tekst, en maakten het bericht zo persoonlijker. Ze geven ook direct een inkijk en gevoel bij de bedrijfscultuur. Het gaat er immers om dat het ‘werkgeversmerk’ van Technokas goed te zien is.
Daarna verdiepten wij ons in de Facebook- en LinkedIn-campagnemogelijkheden. We zochten de beste doelgroepeigenschappen bij elkaar, stelden een budget vast en startten met de promotie van de vacatures. Later, nadat deze advertentiecampagne was afgelopen, herhaalden wij nogmaals een LinkedIn-campagne met een video voor de vacature projectleider kassenbouw. Deze video creëerden wij met een van onze partners.

Het eindresultaat

Dit resulteerde in een succesvolle promotiecampagne voor de openstaande vacatures, waarvan er ondertussen één is vervuld. Een goede mix van tekst, beeld en video zorgden voor voldoende weergaven op de social mediakanalen. Het blijft in de huidige markt altijd een uitdaging om precies de juiste persoon of personen te treffen. Maar zonder een actieve campagne bereik je in deze tijd van personeelsschaarste erg weinig mensen. Deze wervingscampagne is nog steeds actief. Waar nodig komen wij regelmatig met nieuwe content om nieuwe en openstaande functies bij Technokas onder de aandacht te brengen.